Weerstand voorkomen, incasseren en omleiden
Weerstand-ombuig-training
Ook een spreker, manager, verkoper of call center agent ligt regelmatig onder vuur. Hij of zij wordt plotseling geconfronteerd met kritische vragen, negatieve reacties, afwijzingen en zelfs met grove beledigingen.
Onhandige reacties op zo'n aanval kunnen snel negatief uitpakken. Hanteer de stappen van het krachtige Counterplan en reageer voortaan spontaan, positief en zelfverzekerd op elke kritische vraag of negatieve reactie.
Reageer spontaan, positief en zelfverzekerd op elke kritische vraag of reactie
Het gaat bij 'counteren' vooral om snelheid, creativiteit en zelfverzekerdheid. Deze skill leer je door te oefenen en door scherpe feedback te krijgen tijdens intensieve oefensessies.
Wat jij kunt verwachten van de Counterplan-sessie?
Kritisch zijn én negatief reageren op de trainer (kijken hoe hij ermee omgaat).
Je kunt tijdens de sessie regelmatig iedereen beledigen :)
De achterliggende gedachten van het Counterplan verkennen.
Counter-scripts uitwerken op vaak voorkomende negatieve reacties of koopbezwaren.
Veel oefenen met spontaan, positief en zelfverzekerd inspelen op negatieve reacties.
Heeft u nog vragen? Neem gerust contact op voor een persoonlijk gesprek. Uw reactie is van harte welkom!